Powered By Blogger

Wednesday, July 27, 2011

raket oh raket....

ntah hari nih aku rase cam nk cite psl raket la plak...aku bkn pro psl s-kverminton so klu ade salah silap kasi maap aaa...mmg raket mainstream kt memaner pun Yonex...dr jaman bapak aku pun dh ade yonex dh...tp die kate name die bkn yonex aa...diorang panggil yoneyama (owner yonex )...tp aku xde aa tau sampai ke zaman tuh..aku cite2 dr zaman2 yg aku men la yeh...

hmm..raket 1st aku pakai...wish..whahhaa..nostalgic doh dgr name tuh...tuh la raket 1st (selain raket 2 batang + 1 shuttle plastic mase jaman kecik2)...aku ingat lg sbb raket tuh yg buat aku men badminton smpai la skrg...aku dh men lame tp x penah nk serious...men2 suda...sports jeh pun...pak cik zawawi yg bagi..member bapak aku..sbbnye aku slalu g tgk diorang men kt court...last2 uncle tuh kesian kt aku die pun kasi la adiah time bestday aku..hhaha..tuh la raket yg aku treasure sampai skrg..tp sayang dh patah kepale die..sbb aku g hentak kt lantai...zzz


pastu bru la aku start nk angkat raket2 baru...tp byk gak aku dh try..last2 yonex gak yg ok..aku dh try fleet..tp yg cap ayam nyer aa ( 2  seratus )...yg tan bli kat aku tuh..pastu aku dh try pro ace ..yg murah gak..uncle aku nyer...pastu raket ciplak yonex (arc saber 10)..whahhaha...bli time bidding kt lelong..tuh pun sapik tlg belikan..yela..bab2 tenet nih aku slow sket a..pastu last2 aku try kumpoo..aa nih unik sket sbb raket nih aku try kt thailand...hhahah..aku nk tgk2 jeh orang sane men camner... last2 tour guide aka member bpk aku kt thailand (bangkok) ajak join skali..tuh la 1st time aku try kumpoo (raket taiwan).. 

aku ade dlm 7 raket kot (pajak jeh)..sile refer kt beg aku yg ade kt zul hakimi..zzz..aku plg suke 2 jeh raket aku..muscle power itam tuh ngan yg ijau (light)...lg satu armotec adik aku...berat stok taik nyer..tp klu smash wah sgt best sehingga menjilat ibu jari kaki...siyes best...tp x syok klu ko tokang men trick shot..berat giler...rase cam bwk btg besi...ntah la...aku pun tatau pesal diorang design camtuh...
 
yg aku nak cari skrg raket gosen, raket li ning( klu mampu...sebijik dh dkt seribu beb..ape kes)...pastu raket victor particularly brave sword...aku dh lame nk bli...tp x mampu...ade jeh bende2 len nk wat...klu dpt victor tuh mmg aku senyum sampai kalah si rosmah yg pakai botox tuh..hwhahaa... next post aku cite2 psl raket2 yg  jarang orang pakai...klu aku rajin aku cari specs tuk raket2 yg pames2 nih...kasi semak sket kt blog...ye la aku pun mls nk update..skali update kasi gaban nyer,,.hahhwhhahw
ps: sume gamba2 kt atas tuh aku men ltk jeh,,model betul2 aku x ingat...zzz

2 comments:

zul a.k.a kingsix said...

disebat oleh charakuta fakta kejadian..

haha.. muscle power ftw.. aku ada muscle, aku ada power..

sekian..

charakuta said...

Lol..zzz..